Inbound marketing en leadgeneratie centraal tijdens succesvol CMC

Versterk uw marketingstrategie met Inbound Marketing & Online Leadgeneratie

Voor de eerste keer op onze nieuwe locatie: het Content Marketing Café. In het historische koetshuis, dat zich naast het nieuwe pand van ContentXperience bevindt, verzamelde zich een mooie groep mensen geïnteresseerd in inbound marketing en leadgeneratie. Doordat we de gasten in een eigen ‘huis’ konden ontvangen, voelde deze dag extra bijzonder. Na iedereen te hebben verwelkomd met een kopje koffie of thee, konden we van start met de elfde editie van het Content Marketing Café, over inbound marketing en leadgeneratie!

Bij een prachtig historisch pand hoort een stukje geschiedenis. Ter introductie begon Britt Litjens, marketing consultant bij ContentXperience, daarom met een levendige beschrijving van de eerdere bewoners van het pand door de jaren heen. Vervolgens gingen we over op hét onderwerp van de dag, beginnend over de verschuiving van offline naar online en eindigend in hoeveel inbound marketing hierin kan betekenen.

Janneke Kloosterman, Inbound Marketing Specialist bij ContentXperience, nam hierna het woord om iedereen wijzer te maken in de wereld van inbound marketing en leadgeneratie. Hoe kunnen we deze term nu precies beschrijven? Wat zijn buyer persona’s en hoe vertaal je deze naar een buyer journey en uiteindelijk naar content? Een helder verhaal, maar toch ook een complex onderwerp, wat bleek uit de grote hoeveelheid vragen die uit het publiek ontstonden. Het was erg interessant om te zien hoe relevant het onderwerp bleek binnen de verschillende soorten organisaties. Dit zorgde voor een koppeling aan de actualiteit, zoals de rol van de GDPR (AVG) binnen inbound marketing. Inbound marketing verliest zeker geen kracht door deze ontwikkeling, maar er moet wel nóg beter gelet worden op details. De inbreng van de gasten in combinatie met de expertise van Janneke maakte het een interessant en dynamisch verhaal.

Daarna volgde een blik uit de praktijk door Eline de Rouw, online marketeer bij Simac ICT. Na een compliment richting ContentXperience over de samenwerking op het gebied van inbound marketing, wist Eline enthousiast en duidelijk het verhaal van inbound marketing bij Simac te vertellen. Na de uitleg van Janneke, maakte Eline een duidelijke vertaalslag naar de praktijk en naar hoe inbound marketing concreet in zijn werk gaat. Welke stappen zet je precies als organisatie? Wat kom je tegen? Ook na dit onderdeel ontstond veel interesse en het publiek bleef goede, kritische vragen stellen.

Om de gasten te laten ervaren hoe de inboundmarketing-strategie zich vertaalt tot concrete stappen tijdens een campagne, werden ze aan het werk gezet met het maken van een workflow voor een fictieve buyer persona. Onder het genot van een drankje en wat lekkere hapjes, ontstond er een goede sfeer waarin gelachen en gekletst werd, maar ook serieus met de ‘Build Your Own Workflow’ aan de slag werd gegaan. De resultaten werden kort gedeeld, waaruit bleek dat de bezoekers van het Content Marketing Café de basis van de buyer journey inmiddels goed te pakken hadden.  Tot slot werd er nog wat bijgepraat tijdens de afsluitende borrel.

Er waren veel enthousiaste reacties over de nieuwe informatie die was verzameld, maar ook twijfel over hoe dit nu zelf toe te passen zou zijn in de praktijk. “Toch wel erg fijn als een partij zoals ContentXperience je hier ook verder in het proces bij kan helpen”, benoemde Sandra Vlot van DASC. Hoewel het onderwerp voor iedereen een stuk helderder was aan het einde van dit Content Marketing Café, ontstond ook een gemeenschappelijk besef dat een inboundmarketing-strategie met volle aandacht aangepakt moet worden om doelen te kunnen bereiken.

Download de volledige presentatie door het formulier onderaan deze pagina te downloaden. 

Meer CMC's

Terugblik

Terugblik Content Marketing Café 26 april 2018

Meer CMC’s

Download – Presentatie CMC Inbound Marketing

Vul uw gegevens in om de presentatie te bekijken.

Volgende Content Marketing Café

Contentmarketing

Volle bak bij het Content Marketing Café op 1 november: Hoe interesseert u het juiste publiek met een sterke boodschap op het perfecte moment? Dat content een hot topic was, wisten we al, maar werd nogmaals bevestigd door de grote hoeveelheid aanmeldingen voor deze editie van het Content Marketing Café.

Inschrijven