CMC – Online Marketing

Genereer traffic naar uw website

Een terugblik op het Content Marketing Café over online marketing

Afgelopen donderdag 5 oktober vond weer een succesvolle editie van het Content Marketing Café in het Nederlands Wijnmuseum te Arnhem plaats. In een zaal te midden van de grootste kurkentrekkerverzameling van Europa, spraken Alex Benou, Dirk Kremers en gastspreker Wim Nomen over online marketing, Google AdWords en het meetbaar maken van online marketingactiviteiten.

Het gezelschap werd onder het genot van een kop koffie of thee ontvangen in het café, waarna Dirk, Copywriter bij ContentXperience de middag aftrapte.

Wat kwam er allemaal aan bod?

  • Wat is online marketing?
  • Presentatie Wim Nomen, SEA & Google Adwordsspecialist
  • De rol van content in online marketing
  • Online marketing meetbaar maken

Wat is online marketing?

Dirk introduceerde het onderwerp door onder andere het verschil uit te leggen tussen online, content en inbound marketing, die allen onder de “paraplu” van digital marketing vallen.  Vervolgens gaf Dirk het woord aan gastspreker Wim Nomen.

Google AdWords-specialist

Wim Nomen, specialist in adverteren via Google, boeide de groep direct met zijn interessante verhalen over Search Engine Advertising (SEA), waarin hij de aanwezigen voorzag van enkele tastbare voorbeelden, praktijksituaties, feiten en tips. Hij legde uit wanneer je Google AdWords effectief kunt inzetten en wanneer Adwords juist niet geschikt is. Daarnaast ging hij wat dieper in op de mogelijke instellingen en op welke zaken je daarbij moet letten. Zo ging hij specifieker in op het belang van kwaliteitsscores, zoekwoorden, biedingen en hoe een optimale advertentie eruit zou kunnen zien.

Dirk sloot de presentatie van Wim af door te benadrukken welke rol tekst speelt in het creëren van een online marketingcampagne. Hij behandelde hierin behalve Google AdWords ook LinkedIn sponsored updates en tot slot legde hij kort uit hoe je de conversieratio op een landing page kunt verbeteren.

Het analyseren van marketingactiviteiten

Wie investeert in online marketing, weet dat er veel waardevolle data wordt gecreëerd. Alex Benou, Technisch Marketing Specialist bij ContentXperience, legde als afsluiting van de middag uit hoe je deze data kan gebruiken om je campagnes te optimaliseren. Hij ging hierbij dieper in op het belang van marketing analytics en het bijsturen van marketingactiviteiten naar aanleiding van data-analyses.

Alex sloot de middag af door iedereen uit te nodigen voor de borrel in het wijncafé. Onder het genot van een borrelhapje en uiteraard heerlijke wijn werd en de verschillende onderwerpen geëvalueerd en besproken.

Het volgende Content Marketing Café vindt plaats op 18 januari. Geïnteresseerd? Blijf op de hoogte door u in te schrijven voor de nieuwsbrief!

Online marketing Meer CMC's

Ook deelnemen?

Volgende Content Marketing Café

Maak het verschil met marketing analytics

Alles wat we tegenwoordig als consument op het internet doen, wordt omgezet in data. Door de informatie die verborgen is in deze enorme berg data te analyseren, kunnen bedrijven enorm veel leren.

Inschrijven
Marketing Analytics