CMC – Contentplatforms

Online kennis en informatie delen

Een terugblik op het Content Marketing Café over Contentplatforms!

Donderdag 6 april vond het Content Marketing Café over contentplatforms plaats in het Nederlands Wijnmuseum. Tijdens dit evenement werd de aanwezigen alles bijgebracht over contentplatforms, de stappen om een contentplatform op te zetten, en de do’s en don’ts bij het opzetten van een contentplatform. Daarnaast was gastspreker Chantal van Koesveld van Rittal aanwezig om te vertellen over haar ervaring met het opzetten en onderhouden van een contentplatform.

De aanwezigen werden in het Wijnmuseum ontvangen onder het genot van een kop koffie en gebak, waarna Janneke Kloosterman het gezelschap begeleidde naar de bibliotheek van het Wijnmuseum om ze welkom te heten bij het Content Marketing Café.

Waarom een contentplatform?

Janneke, marketing en communicatiemedewerker bij ContentXperience, trapte de middag af met een introductie van het onderwerp. Hierin benoemde ze onder andere de plek die een contentplatform kan innemen binnen een contentmarketingstrategie. Janneke vertelde over de verschillende redenen waarom er gekozen kan worden voor een contentplatform, waaronder kennisdeling, inspireren en het stimuleren van conversie. Ook kwamen de voordelen van een contentplatform aan bod. Zo brengt een contentplatform zoekvoordelen met zich mee, zorgt het voor meer attentiewaarde, maar speelt het ook in op de nieuwe General Data Protection Regulation-richtlijnen die in mei 2018 van kracht zullen zijn.

De voorbeelden die Janneke presenteerde lieten goed zien hoe eenvoudig of complex je een contentplatform zelf kunt maken. Dit onderwerp leverde een leuke discussie op, waarbij de aanwezigen met elkaar in gesprek gingen en ervaringen uitwisselden..

Hoe zet u zelf een contentplatform op?

Het stappenplan voor het opzetten van een contentplatform werd behandeld door Dirk Kremers, copywriter bij ContentXperience. Er werd enthousiast meegeschreven met de vijf stappen die Dirk behandelde. Want wat moet er gebeuren voordat een contentplatform daadwerkelijk staat en succesvol kan worden? Per stap werd een voorbeeld gegeven van een contentplatform, waarna een aantal bruikbare do’s en don’ts meegegeven werden. Wilt u alle stappen bekijken? Download de presentatie door het formulier onderaan deze pagina in te vullen.

De uitdagingen van Rittal (klantverhaal)

Chantal van Koesveld was namens Rittal aanwezig om te vertellen over hun ervaringen en uitdagingen met het opzetten van het contentplatform expert.rittal.nl. Als medewerker op de afdeling marketing en communicatie heeft Chantal het gehele proces meegemaakt, van strategie tot uitvoering. Met veel enthousiasme leidde ze iedereen door het contentplatform en liet de functionaliteiten en mogelijkheden zien. Ook vertelde Chantal over haar ervaring met een vraagstuk waar veel aanwezigen mee worstelde: hoe krijg ik mijn medewerkers aan het schrijven? Het bleek een opzet voor wederom een interessante discussie, waar iedereen maar al te graag zijn of haar ervaringen over wilde delen. Na deze presentatie was het tijd voor een gezellige borrel, die een mooie afsluiting vormde van een informatieve en interactieve middag over contentplatforms.

Het volgende Content Marketing Café: Buyer Journey & Buyer Persona

Onderaan deze pagina kunt u de presentatie van dit contentplatform downloaden. Ook vindt u hier de sfeervideo van het Content Marketing Café! U kunt zich op deze pagina inschrijven voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven, of schrijf u direct in voor het volgende Content Marketing Café over de Buyer Journey en Buyer Persona op 6 juli 2017!

Meer CMC's

Download – Presentatie CMC Contentplatforms

Volgende Content Marketing Café

Inbound Marketing & Marketing Automation

Met inbound marketing zorgt u ervoor dat klanten met u in contact willen komen, omdat u waarde toevoegt aan de vragen en uitdagingen die ze hebben. Onderhoud de verkregen leads door een marketing automation systeem te gebruiken. 

Inschrijven